meny

Sociala Medier 4 veckor på distans

med Facebook, Instagram, Twitter, Youtube och LinkedIn!
Fråga oss om kursen

Sociala Medier
– studera när du vill under 4 veckor

Kom snabbt igång med några av de populäraste sociala kanaler. Kursen kommer att visa hur du skapar snygga bilder och hur du kan skriva dina texter i de olika kanalerna. Du kommer också lära dig vilken målgrupp som använder respektive kanal och hur du planerar en strategi innan du börjar.

Θ Sociala Medier, 4 veckor på distans

Allmän information
Personlig distanskurs med specifika kommenterar på samtliga av dina övningsuppgifter.

Plats: Var du vill, när du vill under 4 veckor.
Tidsåtgång: Räkna med 5-10 timmar/vecka lite beroende på hur mycket tid du lägger på dina övningsuppgifter.
Starta: När du vill efter att du köpt kursen. Din kurstid börjar räknas fr.o.m. första gången du loggar in på din kurs.
Övrigt:
Du behöver programmen till den kursen du bokar installerade på din dator då du kommer att få övningsuppgifter som ska skickas in för kommentarer. Alla övningsuppgifter kommenterar personligen av din lärare.

Distanskurs 4 veckor

KURSINFORMATION
Du loggar in på kursportalen när du vill och gör kursen i din egen takt. Inga tider att passa. Beräkna ca 40 timmar totalt för kursen lite beroende på hur mycket tid du lägger ner på dina övningsuppgifter. Du har totalt 4 veckor på dig med övningsuppgifterna som skickas in allt eftersom för personliga kommentarer.

ENDAST 9.990:- + moms

Kursinformation

Teori Sociala Medier

  • Vad är sociala medier och hur kan det användas
  • Vilken målgrupp använder vilken kanal
  • Skapa en strategi för ditt arbete
  • Lag och rätt på internet, grunder

 

Praktiskt arbete

 

Facebook

  • Skapa en företagssida
  • Facebooks gränssnitt, inställningar och anpassning av kontot
  • Anpassa Facebook utseendemässigt med snygg omslagsbild och profilbild
  • Inlägg, kommentarer och delningar
  • Gå igenom kommentarer och hantera den ”onda” typen
  • Lägg till egna sidor på Facebook med appar
    – formulär – karta – tävlingar – köpsidor – policysida
  • Lär dig tolka statistik för att förstå din målgrupp
  • Integrera Facebook på din hemsida
  • Facebookannonsering och sponsrade inlägg

 

Instagram

  • Lyckas med ditt företag på Instagram
  • Brainstorma idéer
  • Schemalägg dina publiceringsdagar i förväg
  • Optimera din profil
  • Lägg upp foto och film
  • Interagera och följ rätt människor på Instagram
  • Instagram stories
  • Användbara filter och hitta bra hashtags
  • Integrera in Instagram med din webbsida

 

LinkedIn

  • Varför och hur man kan använda LinkedIn i marknadsföring
  • Skapa en LinkedIn sida
  • Privatkonto och företagskonto
  • Snygga profilbilder
  • Inställningar och säkerhet
  • Annonsering
  • Hitta kontakter

 

Twitter

  • Skapa ett konto på Twitter
  • Slagkraftig profil med bra profilbilder
  • @, # och ReTweets
  • Följ andra
  • Hitta bra Hashtags
  • Skriv bra tweets
  • Lägg till bilder och video
  • Retweet
  • Annonsera på Twitter
  • Läsa statistik

 

Youtube

  • Sätt upp ett konto och en egen YouTube kanal med din företagsprofil
  • Ladda upp filmer
  • Målsättning
  • Planera var du vill publicera din filmer
  • Skapa en följetong av filmer
  • Hantera kommentarer
  • Annonsera på YouTube

För vem

Vår kurs vänder sig till dig som ska arbeta med Sociala Medier och behöver kunna mer om hur du ska planera din närvaro både teoretiskt och praktiskt arbete i de vanligaste kanalerna.

Kursens mål

Du kommer att få både bredare kunskap om hur man kan använda olika sociala kanaler för att kommunicera, informera och marknadsföra och för att öka ditt varumärke och på så sätt få fler kundkontakter.

Workshopdator

Du kan välja Mac eller Windows på våra kurser.

Kurslitteratur

Bok kan du välja att köpa till för 400 kr/program om du vill. Boken behövs inte för att genomföra kursen utan den är till för att läsa i efter kurs.

Kursledaren

Alla våra kursledare arbetar aktivt som frilansare både med utbildning och reklamproduktion.

Har du frågor?

Om du undrar över någonting är du välkommen att kontakta oss på telefon 08 406 00 30 eller info@mediakurser.se

Kurs LinkedIn för företag

”Bra upplägg av kursen, proffsig föreläsare och små grupper.”

Karin Blomqvist

Projektedare

Kurs Facebook för företag

”Noggrann genomgång och tydliga och relevanta delar som gav bra underlag för utveckling av Facebook. Innehållet var helt relevant. Läraren var kanon :-).”

Kim Johansson Schultz

Ansvarig Sociala Medier, Ekermann Reklambyrå

Kurs Twitter för företag

"Jag tyckte kursen innehåll var helt relevant och upplägget och pedagogiken var mycket bra."

Charlie Mahnusson

Motorbranschens Riksförbund

Pin It on Pinterest

Share This